zerwij z nałogiem Czas leci

Jak rzucić palenie e-papierosa sprawdzone sposoby

Jak rzucić palenie e-papierosa sprawdzone sposoby

Wielu nałogowych palaczy w poszukiwaniu skutecznej drogi pomagającej rzucić palenie, upatruje ratunek w alternatywie wapowania. Ten trend opiera się na całkowitym odrzuceniu tradycyjnych papierosów na rzecz ich elektronicznej formy. Większość palaczy sądzi, że jest to o wiele zdrowszy model, a zarazem świetna droga do zerwania z nałogiem. Jak jest naprawdę? Odpowiedź poniżej.

Szkodliwość e-papierosów

Warto wspomnieć, że osoby obarczone nałogiem, są skłonne do zamiany jednego nałogu w inny. I tak ma się rzecz z zamianą nałogowego palenia papierosów na wapowanie. Niestety wymiana ta nie przynosi żadnych korzyści dla organizmu człowieka ponieważ specyfiki używane do palenia zawierają duże stężenie szkodliwych substancji, takich jak:

  • nitrozoaminy
  • glikol dietylenowy
  • kotynina
  • anabazyna
  • silikaty
  • metale ciężkie (nikiel i inne)

W związku z dużym stężeniem toksyn w e-papierosach, warto przemyśleć ten wybór. Szkodzą nie tylko w przypadku chęci rzucenia palenia, ale również w ciąży.

Jak rzucić palenie e-papierosa sprawdzone sposoby

E-papieros – sprawdzone sposoby na wyrwanie się z nałogu

E-papierosy cechuje łatwość stosowania. Wystarczy naładować baterię, by cieszyć się dymem przez cały dzień. Jednak przykre konsekwencje dla naszego zdrowia powinny zmotywować palaczy do zaprzestania ich stosowania. Oto pomysły na to jak rzucić palenie e-papierosa:

  • uświadomienie sobie strat finansowych w domowym budżecie
  • udanie się do specjalisty – psychologa, który opracuje skuteczną terapię
  • sięgnięcie po inne drogi – warto skorzystać z nikotynowych plastrów do ciała, gumy lub tabletki do ssania z nikotyną
  • przygotowanie listy działań odwracających uwagę od pojawiającej się okresowo chęci zapalenia papierosa – listę tę można powiesić w łatwo dostępnym i widocznym miejscu, np. na lodówce. Może to być picie wody, kąpiel, drobna przekąska itp.
  • przystąpienie do grupy wsparcia walki z rzuceniem e-papierosów – działania wymagające wysiłku zawsze łatwiej przychodzą w grupie
  • zmiana otoczenia – unikanie lub rzadkie kontakty z ludźmi praktykującymi zgubne dla nas nałogi

Palenie e-papierosów nie może być zdrową alternatywą dla tych tradycyjnych. Mimo wszystko zawierają one nikotynę, a także toksyczne dla organizmu człowieka substancje. W walce z nałogiem nie puszukujmy zatem zamienników, ale postawmy na zmianę złych nawyków.

Dodaj komentarz